Szybka nawigacja
SAMOCHODY KONCEPCYJNE

LEXUS ELECTRIFIED SPORT CONCEPT

Podczas czerwcowego Goodwood Festival of Speed dziesiątki tysięcy zwiedzających mogło zapoznać się ze zelektryfikowaną teraźniejszością oraz przyszłością marki Lexus.

  • Dziesiątki tysięcy osób wzięło udział w premierowym pokazie Lexusa Electrified Sport Concept podczas Goodwood Festival of Speed
  • Prototyp prezentuje możliwości, jakie stylistom i inżynierom Lexusa daje zastosowanie napędu elektrycznego
  • Osiągi supersportowego samochodu i detale nawiązujące do motorsportu

Podczas czerwcowego Goodwood Festival of Speed dziesiątki tysięcy zwiedzających mogło zapoznać się ze zelektryfikowaną teraźniejszością oraz przyszłością marki Lexus. Największą popularnością cieszył się prototypowy Lexus Electrified Sport Concept, który w Wielkiej Brytanii miał swoją pierwszą europejską prezentację. Samochód został bardzo dobrze przyjęty.

Lexus Electrified Sport Concept to pokaz możliwości projektantów oraz inżynierów japońskiej marki. Prototyp zapowiada wizję Lexusa w kwestii sportowych samochodów z napędem elektrycznym. Za stylistykę odpowiada kalifornijskie studio Calty. Ich dziełem jest sylwetka o rasowych proporcjach z nisko osadzonym podwoziem. Długa maska z wlotami powietrza, dwuosobowa kabina tuż przed tylną osią, duże koła, muskularne przetłoczenia – to auto, przy którym odwiedzający Goodwood Festival of Speed zatrzymywali się na długie minuty.

Uwagę zwracały zwłaszcza detale nawiązujące do motorsportu – hamulce z pomalowanymi na niebiesko zaciskami, aż 21-calowe koła z centralną śrubą czy zatrzaski na masce i tylnej pokrywie. Wrażenie robiły też elementy zaprojektowane z myślą o jak najlepszej aerodynamice auta – przedni pas z wlotami powietrza i spojlerem, smukłe lusterka boczne czy imponujących rozmiarów tylny dyfuzor.

Lexus Electrified Sport Concept nawiązuje do kultowego modelu LFA napędzanego wyjątkowym silnikiem V10, ale wykorzystuje nowinki technologiczne, które sprawiają, że jego potencjalne osiągi robią piornujące wrażenie. Samochód został zaprojektowany w taki sposób, aby można było zamontować w nim nowatorską baterię ze stałym elektrolitem. Według przewidywań Lexusa wyposażone w nią auto będzie przyspieszało od 0 do 100 km/h w czasie nieco ponad 2 s, a jego zasięg wyniesie około 700 km.

Obok premierowego Lexusa Electrified Sport Concept marka zaprezentowała także aktualną gamę zelektryfikowanych samochodów, w tym NX-a 450h+, czyli pierwszą hybrydę typu plug-in w dziejach marki. Na wystawie pokazano też elektrycznego UX-a 300e oraz model RZ 450e, czyli pierwszy zbudowany od podstaw samochód elektryczny Lexusa, który jeszcze w tym roku zadebiutuje na europejskich rynkach.