Szybka nawigacja
LEXUS LBX

NADZWYCZAJNOŚĆ OCZAMI ARTYSTÓW

Twórcy współczesnej sztuki cyfrowej interpretują ideę nadzwyczajnej codzienności —„Everyday Extraordinary” — w kontekście premiery nowego Lexusa LBX.

  • Lexus zamawia u czołowych europejskich twórców sztuki cyfrowej oryginalne dzieła inspirowane motywem nowego Lexusa LBX: „Everyday Extraordinary”
  • Artyści zaproszeni do projektu to Andreas Wannerstedt ze Szwecji, Ricardo Ulises Hernandez Gomez (znany też jako „Ulises”) z Hiszpanii i Charlotte Taylor z Wielkiej Brytanii
  • Powstały intensywne wizualnie dzieła sztuki cyfrowej, które odzwierciedlają indywidualne spojrzenia artystów na kampanię promującą premierę Lexusa LBX
  • Artyści w social mediach nie tylko prezentują swoje prace, ale odkrywają też kulisy twórczego procesu

 

Z okazji premiery nowego kompaktowego miejskiego crossovera, modelu LBX, Lexus zamówił u kilkorga europejskich twórców sztuki cyfrowej oryginalne wizje codziennego miejskiego życia, wyrażone w ekscytującej postaci dynamicznych obrazów.

Każdy z twórców opracował formy wizualne i animacje, czerpiąc z filmu i obrazów będących składnikami kampanii „Everyday Extraordinary”, która promuje Lexusa LBX. Te oryginalne dzieła są zupełnie nowym spojrzeniem na dobrze znane środowiska miejskie, a zarazem wyrazistą transformacją architektury i ulicznego krajobrazu. Najnowszy oryginalny projekt wpisuje się w wieloletnią współpracę Lexusa ze światem współczesnej sztuki i designu, odzwierciedlającą innowacyjność i kreatywność marki.

Artyści prezentują dzisiaj nowe prace na swoich kanałach w mediach społecznościowych, a Lexus wykorzysta je na różnych platformach i w inicjatywach marketingowych skierowanych do młodszych odbiorców. Każdy z autorów weźmie także udział w filmie „zza kulis”, w którym podzieli się osobistymi komentarzami na temat swoich pomysłów oraz sposobów ich realizacji w formie gotowego dzieła. Projekt jest zbieżny z ideą modelu LBX jako samochodu atrakcyjnego dla nowych kręgów odbiorców, a zwłaszcza młodszych klientów, którzy cenią jakość premium wyrażoną w nieco bardziej casualowym stylu.

         „To niesamowite, w jaki sposób cyfrowa sztuka interpretuje filozofię naszego modelu LBX poprzez nowe wyobrażenia miejskiej codzienności.
Projektując Lexusa LBX, chcieliśmy stworzyć samochód o swobodnym charakterze, odzwierciedlający autentyczny, naturalny styl, z którym klienci będą od razu się identyfikować. Każdy z artystów uczestniczących w projekcie uchwycił tę cechę po swojemu, zgodnie z własną twórczą wizją”.

Filip Belmans, Head of Communications and Customer Experience w Lexus Europe.

ARTYŚCI

Uczestnikami projektu są Andreas Wannerstedt (Szwecja), Ricardo Ulises Hernandez Gomez znany jako „Ulises” (Hiszpania) i Charlotte Taylor (Wielka Brytania). Tę trójkę artystów wybrano, biorąc pod uwagę oryginalność stosowanych przez nich technik, wizję artystyczną i duże zasięgi w mediach społecznościowych.

Wannerstedt jest dyrektorem artystycznym i twórcą sztuki 3D, znanym z rzeźb i hipnotyzujących zapętlonych animacji. Jak mówi: „LBX wnosi świeżość i wyjątkowość do codziennego życia. Ta właśnie idea, a także wyrazisty design i żywa kolorystyka samochodu, zainspirowały mnie do podjęcia współpracy z Lexusem i stworzenia pracy, która odzwierciedla nowe spojrzenie na miejskie życie”.

Ulises także jest twórcą sztuki 3D i ma duże doświadczenie w dziedzinie wideo i animacji. W swojej pracy, stworzonej z berlińską pracownią Ulises Studio, artysta przywołuje wrażenie najwyższej jakości i umiejętnie prowadzi linię odgraniczającą rzeczywistość od nadrealizmu. W jego animacji LBX jedzie przez typowe monochromatyczne miasto, które stopniowo zmienia się w kolorową mozaikę miejskiej architektury.

Charlotte Taylor tworzy sztukę cyfrową i jest założycielką pracowni Studio Charlotte Taylor oraz Maison du Sable. Specjalizuje się w architekturze, projektowaniu wnętrz i kierownictwie artystycznym.

KAMPANIA „EVERYDAY EXTRAORDINARY”

Zupełnie nowy Lexus LBX czyni każdy dzień nadzwyczajnym, zgodnie z ideą „Everyday Extraordinary”. W tym samochodzie doświadczenie codziennej jazdy staje się angażujące i prawdziwie luksusowe. Kampania marketingowa związana z premierą tego nowego modelu początkowo była realizowana w formie szeregu wydarzeń artystycznych zorganizowanych w Mediolanie, Londynie, Madrycie i Paryżu. Codzienne miejsca — myjnia, parking wielopoziomowy, galeria sztuki ulicznej i cukiernia — zmieniały się tam w wielozmysłowe instalacje, których centralnym elementem był LBX.

INFORMACJE O LEXUSIE LBX

Zupełnie nowy Lexus LBX z samoładującym się napędem hybrydowym to najmniejszy model w obecnej gamie Lexusa, który przełamuje tradycyjną hierarchię w klasie samochodów luksusowych i będzie miał ogromne znaczenie dla marki w Europie.

Dołącza do rodziny cenionych i dobrze znanych SUV-ów Lexusa jako propozycja przemawiająca nowymi kształtami do młodszych odbiorców i osób, które być może do tej pory nie brały pod uwagę marki Lexus. LBX to samochód pomyślany i stworzony bezkompromisowo, oferujący jakość wykonania i wyposażenie charakterystyczne dla większych modeli oraz jedyne w swoim rodzaju wrażenia z jazdy typowe dla każdego nowego Lexusa.

Przyjęta w tym modelu koncepcja wyboru stylizacji i wyposażenia pozostawia klientom przestrzeń na ekspresję własnego gustu i stylu, zgodnie z przyjętą przez Lexusa ideą personalizacji luksusu. Dostępne są różne „atmosfery”, które odzwierciedlają styl wyrafinowany, dynamiczny lub sportowy poprzez różne kombinacje detali, kolorów, tekstur i wykończeń.