Skip to Main Content (Press Enter)
Szybka nawigacja
AKTUALNOŚCI LEXUSA

SHIMOYAMA, CZYLI NOWY DOM LEXUSA

●      Shimoyama to nowa, międzynarodowa siedziba zespołów odpowiedzialnych za projektowanie i rozwój samochodów Lexus w Japonii.

●      Ten ultranowoczesny, wyspecjalizowany obiekt po raz pierwszy w historii łączy wszystkie działy Lexusa pod jednym dachem – od projektantów po zespoły badawczo-rozwojowe.

●      Otwarcie obiektu przypada na 35-lecie marki Lexus.

●      Shimoyama to także nowa siedziba zespołu TOYOTA GAZOO Racing.

●      Na terenie obiektu znajduje się tor testowy umożliwiający rozwijanie wysokich prędkości oraz sieć dróg imitujących różne typy nawierzchni z całego świata.

●      Obiekt powstał z poszanowaniem miejscowej przyrody.

Firma Lexus przeniosła się już do nowej siedziby w Shimoyamie, ultranowoczesnym i wyspecjalizowanym obiekcie zlokalizowanym w górach nieopodal Toyota City w Japonii. Ten milowy krok w historii Lexusa zbiega się w czasie z 35-leciem powstania tej światowej marki samochodów luksusowych.

Po raz pierwszy wszystkie działy operacyjne Lexusa (sprzedaż, marketing, planowanie) znalazły się pod jednym dachem, wraz z zespołem odpowiedzialnym za badania i rozwój oraz projekty. Będzie to sprzyjać jeszcze silniejszej i bardziej dynamicznej współpracy poszczególnych zespołów, umożliwiając błyskawiczne przygotowywanie prototypów i modeli produkcyjnych, w tym nowej generacji samochodów Lexus.

Prace ułatwiać będzie znajdujący się na terenie Shimoyamy obszar testowy, który funkcjonuje od 2021 r. W jego skład wchodzi nadający się do rozwijania wysokich prędkości tor oraz sieć dróg, które imitują różne typy nawierzchni spotykane na całym świecie. Tor i sieć testowych dróg w Shimoyamie odegrały kluczową rolę w realizacji założeń koncepcji Lexus Driving Signature. To dzięki nim modele takie jak nowy LBX, NX najnowszej generacji czy w pełni elektryczny RZ zapewniają kierowcom wyjątkowy komfort, poczucie bezpieczeństwa i pełną kontrolę nad pojazdem

W nowym budynku projektowania pojazdów — postawionym w zachodniej części ośrodka Shimoyama — do Lexusa dołącza zespół TOYOTA GAZOO Racing. Na parterze rozlokowano garaże przypominające wyglądem i panującą w nich atmosferą te z legendarnego niemieckiego toru Nürburgring, gdzie przez lata dopracowywano auta z linii GR i modele Lexusa. To miejsce sprzyja współpracy przedstawicieli różnych działów, którzy wspólnie rozwijają i testują kolejne innowacyjne modele, wnosząc ducha marki Lexus na wyższy poziom.

- W tym miejscu około 3000 osób - w tym projektanci i kierowcy testowi Lexusa i GAZOO Racing - będzie sprawdzać granice możliwości samochodów i pracować nad ich doskonaleniem. Choć w Shimoyamie nie mamy fabryki, w tym miejscu powstaną samochody, które trafią na drogi na całym świecie i które będą sprawiać radość swoim kierowcom
 -
powiedział Akio Toyoda, prezes zarządu Toyota Motor Corporation podczas otwarcia obiektu. 

W zachodnim obszarze znajduje się również budynek dla gości — miejsce kreatywnej współpracy z partnerami biznesowymi i dostawcami. To także przestrzeń innowacji, która sprzyja nowym pomysłom poprzez zapewnianie gościom możliwości wejścia w bliską interakcję z samochodami.

Jednym z głównych założeń przyświecających budowie nowego obiektu było zadbanie o naturalne środowisko i jego utrzymanie. Obejmowało to zachowanie zieleni i drzew, które zajmują około 60% (650 ha) całego ośrodka, jak również utworzenie nowych terenów zielonych. Otwarto także centrum edukacji ekologicznej, które służy za miejsce spotkań z lokalnymi społecznościami.

Lokalizacja Toyota City (wcześniej wioska Shimoyama) i część miasta Okazaki (wcześniej miasteczko Nukata)    
Podział powierzchni Przeznaczenie Powierzchnia Odsetek całkowitej powierzchni
  Zakłady 159,2 ha 24%
  Drogi 7,1 ha 1%
  Regulacja stawów itp. 16,2 ha 3%
  Nowe tereny zielone 81,8 ha 13%
  Zachowane lasy itp. 386,5 ha 59%
  Całkowita powierzchnia 650,8 ha/6,508 km2 100%
Jednostka biznesowa

Generalny wykonawca: Aichi Public Enterprise Bureau

Budowa zakładów: Toyota Motor Corporation

 

   
Główne obiekty

Obszar centralny: drogi wiejskie

Obszar wschodni: drogi do testów przy wyższych prędkościach i oceny charakterystyki

Obszar zachodni: Budynek projektowania pojazdów i budynek dla gości

   
Inwestycja Ok. 300 mld jenów (1,8 mld euro)    
Liczba pracowników Ok. 3000 (po całkowitym uruchomieniu, marzec 2024 r.)