-
RX 500h
-
Pierwszy w historii Lexusa hybrydowy SUV z turbodoładowaniem zachwyca osiągami przy zachowaniu zaskakującej wydajności. Daj się oczarować jego spektakularnej mocy, jeśli cenisz komfort, ale nie jest Ci obcy duch sportowej rywalizacji.
RX 500h F Sport Performance
PIERWSZA TAKA HYBRYDA LEXUSA
-
RX 500h F SPORT PERFORMANCE to prawdziwy przełom w gamie Lexusa. To pierwszy w historii marki samochód, który wykorzystuje benzynowy silnik o pojemności 2,4 l z turbodoładowaniem, automatyczną skrzynię o sześciu przełożeniach, zintegrowany przedni silnik elektryczny i jednostkę PCU, a także kompaktowy tylny silnik elektryczny o mocy 80 kW wykorzystujący układ e-Axle. Lexus RX 500h F SPORT PERFORMANCE ma aż 371 KM/273 kW mocy i 550 Nm momentu obrotowego, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,2 sekundy.
-
Przedni silnik elektryczny został zamontowany między silnikiem benzynowym, a skrzynią biegów, co ułatwia przekazywanie mocy i umożliwia jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym. Komputer automatycznie przełącza pracę napędu między trybem wyłącznie elektrycznym, a hybrydowym w zależności od sytuacji na drodze, gwarantując dobre osiągi przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Moc dostarczana jest na cztery koła bez zbędnego opóźnienia.
-
W nowym Lexusie RX 500h F SPORT PERFORMANCE za kontrolę przenoszenia mocy na cztery koła odpowiada system DIRECT4. W tym inteligentnym układzie napędu na cztery koła dwa silniki elektryczne oraz dwa falowniki (przedni i tylny) cały czas rozdzielają moc i moment obrotowy między przednią, a tylną osią, dostosowując się do sytuacji na drodze. Działanie systemu jest precyzyjniejsze, niż w przypadku jakiegokolwiek układu mechanicznego. Dzięki DIRECT4 kierowca ma lepsze wyczucie pracy układu jezdnego i układu kierowniczego, poprawiono także właściwości jezdne i zachowanie auta przy wyższych prędkościach. Co ważne dla RX 500h F SPORT PERFORMANCE, system zwiększa również komfort jazdy poprzez odpowiednie dozowanie mocy. W wersji F SPORT, ze względu na wysokie osiągi, Lexus zastosował zaciski z przeciwstawnymi tłoczkami przedniej osi oraz układ skrętnych tylnych kół Dynamic Rear Steering. Dzięki temu zaawansowanemu technicznie rozwiązaniu możliwe jest osiągnięcie jeszcze większej precyzji w prowadzeniu samochodu: doskonałej zwrotności, mniejszego promienia zawracania, niezwykłej łatwości manewrowania na parkingu oraz większej stabilności w zakrętach przy wyższych prędkościach.
TURBODOŁADOWANA HYBRYDA
Imponujące przyspieszenie
Przełomowy napęd DIRECT4
Automatyczna skrzynia biegów
POZNAJ RX 500h W RUCHU
-
TEST NA TORZE SILESIA RING
-
DYNAMICZNY LEXUS RX 500h F SPORT PERFORMANCE
-
MOCNA HYBRYDA W NOWYM LEXUSIE RX 500h
-
ZOBACZ JAK DZIAŁA TURBODOŁADOWANA HYBRYDA
-
WIĘCEJ O UKŁADZIE DIRECT4
FAQ
- Napęd
- Ładowanie
Jest to samochód, który wykorzystuje benzynowy silnik o pojemności 2,4 l z turbodoładowaniem, obejmującym silnik spalinowy o pojemności 2,4 litra oraz 6-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Techniczne podstawy tego napędu są takie same jak w naszych samoładujących się pojazdach hybrydowych. Napęd turbohybrydowy również składa się z dwóch silników: silnika elektrycznego, zasilanego z akumulatora, oraz benzynowego silnika spalinowego. Łączy więc zalety ich obu.
Szczegóły takiego porównania zależą od modelu. W przypadku Lexusa RX różnica jest w mocy.
Samoładujący napęd hybrydowy RX350h płynnie koordynuje napęd z 2,5-litrowego silnika benzynowego i silnika elektrycznego (lub silników elektrycznych). Taki napęd rozwija moc 250 KM lub 184 kW i rozpędza samochód od 0 do 100 km/h w ciągu 7,9 sekundy.
RX 500H o wysokich osiągach ma jeszcze większą moc i może dać jeszcze więcej radości z jazdy. Jego napęd hybrydowy o całkowicie nowej architekturze obejmuje turbodoładowany silnik o pojemności 2,4 litra i 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Całość osiąga moc 371 KM lub 273 kW i fantastyczne przyspieszenie: 6,2 sekundy do setki.