Cykl testowy
Badania dynamiczne dokładniej odzwierciedlają zachowania kierowcy na drodze.
Nowa procedura testowania zgodności z normami zużycia paliwa i emisji WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure).
Z uwagi na postęp techniczny w branży motoryzacyjnej i zmiany warunków użytkowania samochodów niemal 40-letnia metoda NEDC odchodzi do lamusa. Nowa procedura WLTP przewiduje bardziej realistyczne warunki testowania, dzięki którym pomiary laboratoryjne będą lepiej odzwierciedlać zachowanie samochodu na drodze. A tym samym pozwolą dokładnie obliczyć i porównać ilość zużywanego paliwa i emitowanych substancji szkodliwych.
Cykl testowy
Badania dynamiczne dokładniej odzwierciedlają zachowania kierowcy na drodze.
Fazy testów
Więcej faz dynamicznych: 52% czasu testów przypada na jazdę miejską, a 48% na jazdę w trasie.
Średnia i maksymalna prędkość
Średnia prędkość testowa pojazdu wynosi 46,5 km/h (wzrost o 12,5 km/h), a prędkość maksymalna — 131 km/h.
Zmiany biegów
Zrezygnowano z wspólnych dla każdego auta punktów zmiany biegów na rzecz zindywidualizowanych schematów.
Czas cyklu
Testy trwają 30 minut, a więc o 10 minut dłużej.
Dystans cyklu
Testowane auta przejeżdżają 23,25 kilometra. W porównaniu z poprzednim testem dystans zwiększył się dwukrotnie.
Wyposażenie opcjonalne
Podczas testów uwzględniane są różne wersje wyposażenia (wpływające na poziom emisji CO2 i zużycie paliwa).
Temperatura zewnętrzna
Pomiary są wykonywane przy temperaturze 23 st.C (poprzednio między 20 a 30 st. C), a wartości emisji CO2 przy 14 st. C.
Od września 2017 roku do września 2018 roku wszystkie nowe samochody osobowe będą poddawane procedurze testowej WLTP (która rok później obejmie też lekkie pojazdy użytkowe). Pierwszym modelem Lexusa, który uzyska certyfikat WLTP jeszcze w czwartym kwartale 2017 roku, będzie RC F.
Cieszymy się, że dzięki zmianom, jakie niesie za sobą procedura WLTP, klienci marki Lexus otrzymają dużo dokładniejsze informacje o przewidywanym zużyciu paliwa i poziomie emisji. Jesteśmy liderem w dziedzinie ekologicznych rozwiązań na rynku motoryzacyjnym. Poświęciliśmy wiele lat na badania mające uczynić samochody bardziej przyjaznymi dla środowiska. Stworzyliśmy takie technologie jak napęd hybrydowy, którego wartość trudno przecenić — ogranicza on emisję gazów cieplarnianych i przyczynia się do budowy społeczeństwa niskoemisyjnego.
Nowe testy WLTP sprawią, że badania laboratoryjne będą skuteczniej odzwierciedlać prawdziwe sytuacje, z którymi kierowcy mierzą się na co dzień. A to oznacza, że wartości zużycia paliwa i emisji spalin deklarowane przez producentów samochodom staną się dużo bliższe rzeczywistym.