Skip to Main Content (Press Enter)
Szybka nawigacja
MOTORYZACYJNA PREMIERA ROKU

NOWY LEXUS ES

Lexus zaprezentował ósmą już generację limuzyny ES. Prace nad nową odsłoną samochodu koncentrowały się wokół koncepcji „Experience Elegant & Electrified Sedan”. Nowa odsłona modelu ES imponuje rozwiązaniami technologicznymi poprawiającymi komfort, łączność i bezpieczeństwo.

WYRAFINOWANY DESIGN LIMUZYNY

Nowy Lexus ES został zaprojektowany z myślą o potrzebach i oczekiwaniach współczesnych użytkowników, dostosowując się do panujących trendów i potrzeb. Szeroki zakres innowacyjnych rozwiązań technologicznych pozwala skutecznie ograniczać emisję dwutlenku węgla. Gama ósmej generacji modelu ES obejmuje zarówno najnowszą klasyczną hybrydę, jak i warianty z bateryjnym napędem elektrycznym o różnych mocach oraz możliwość wyboru napędu na przednią oś lub na wszystkie koła.

Zgodnie ze strategią „making luxury personal” Lexus projektując nową odsłonę ES-a skoncentrował się na trzech kluczowych obszarach: elektryfikacji, inteligentnych technologiach oraz różnorodności oferty.

Elektryfikacja oznacza nie tylko szóstą generację napędu hybrydowego, ale także debiut napędu elektrycznego w tej flagowej limuzynie marki. W obszarze inteligentnych technologii model wykorzystuje nowoczesne rozwiązania, takie jak przyciski Hidden Tech, opracowane dzięki platformie oprogramowania Arene, a także najnowsze systemy multimedialne i bezpieczeństwa. Różnorodność oferty to projektowanie samochodów dla szerokiej grupy odbiorców— ES pozostaje klasyczną limuzyną, lecz jego charakterystyka, stylistyka i osiągi zostały dopasowane zarówno do oczekiwań klientów indywidualnych, jak i flotowych.

STYLISTYKA: CLEAN x TECH

Lexus ES ósmej generacji został zaprojektowany zgodnie z nową koncepcją stylistyczną marki – Clean x Tech. Elegancja od zawsze była kluczowym elementem kolejnych generacji modelu ES, a w najnowszej odsłonie limuzyny łączy funkcjonalność z wywołującym więcej emocji charakterem. Rezultatem jest prosty, czysty i harmonijny design.
 

Stylistyka nadwozia ES-a to połączenie atrakcyjnej sylwetki auta z minimalizmem, a futurystyczne kształty odwołują się do świata samochodów zelektryfikowanych - tych z napędem hybrydowym, jak i elektrycznym. Wymiary auta dopracowano tak, by zachować eleganckie proporcje, jednocześnie zapewniając wygodę podczas wsiadania i wysiadania. Styliści Lexusa skupili się nawet na takich detalach jak precyzyjne rozmieszczenie kół, które nadaje sylwetce dynamiki oraz podkreśla nisko położony środek ciężkości.

Wnętrze: minimalistyczne, perfekcyjne i harmonijne

Zgodnie z koncepcją Clean x Tech wnętrze nowego Lexusa ES zostało maksymalnie uproszczone – zbędne elementy usunięto, aby stworzyć przestrzeń, która jest przejrzysta, spójna i dopracowana. Górna część kabiny pozostaje otwarta i przestronna, poprawiając widoczność, podczas gdy dolna subtelnie otacza pasażerów, zapewniając poczucie komfortu i bezpieczeństwa.

W nowym Lexusie ES debiutują dwa innowacyjne rozwiązania. Technologia Bamboo Layering wykorzystuje zaawansowane techniki druku oraz przenikania światła, by zapewnić unikalny efekt świetlny, spójny z oświetleniem ambientowym. Z kolei Synthetic Leather Embossing to metoda precyzyjnego tłoczenia wzorów na materiałach syntetycznych, która – w połączeniu z podświetleniem – nadaje wnętrzu nowoczesny wygląd. O doskonałe nagłośnienie 3D dbają precyzyjnie rozmieszczone głośniki systemu audio klasy premium Mark Levinson Surround Sound System.

Kokpit został zaprojektowany zgodnie z filozofią Tazuna, dlatego wszystkie przyciski, przełączniki oraz ekrany rozmieszczono tak, aby kierowca mógł z nich korzystać intuicyjnie, nie odwracając uwagi od drogi. Jego górna część zapewnia doskonałą widoczność, a asymetryczny wirtualny kokpit ma przekątną 12,3-cala. Kokpit został wykonany z przyjemnych w dotyku materiałów przypominających skórę, a dynamiczne podświetlanie podkreśla jego kształty.

Komfort na jeszcze wyższym poziomie

Celem Lexusa było stworzenie wnętrza, które zapewnia wyjątkowy komfort podróżowania. Osiągnięto to poprzez jeszcze lepsze wyciszenie kabiny oraz dopracowany układ jezdny – cechy, z których od lat słynął ES.
 

Z myślą o wygodnej pozycji za kierownicą i jak najlepszym wyczuciu podczas prowadzenia auta zmieniono konstrukcję przednich foteli. Oparcie teraz jeszcze lepiej podtrzymuje łopatki, co zmniejsza napięcie mięśni podczas prowadzenia, a całe siedzenie zapewnia stabilne oparcie.

 

NAPĘDY. WIELOTOROWA STRATEGIA LEXUSA

  • Najnowszej generacji samoładująca hybryda ES 300h

    Na polskim rynku oferowany będzie Lexus ES 300h z debiutującą szóstą generacją hybrydy. Układ otrzymał wydajniejszy akumulator trakcyjny, ulepszone sterowanie, które zapewnia dobrą dynamikę przy bardzo niskim zużyciu paliwa, a 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik zyskał większą sztywność, co przekłada się na mniejsze wibracje i większy komfort podróżowania. Łączna moc układu wynosi 201 KM (148 kW)*, a napęd przenoszony jest na przód lub, po raz pierwszy w Europie, na cztery koła za pomocą układu E-FOUR.

  • ES 350e i ES 500e z napędem elektrycznym

    Ósma generacja Lexusa ES będzie pierwszą, w której dostępny będzie z napęd elektryczny. W ofercie znajdą się dwa warianty – ES 350e o mocy 224 KM (165 kW)*, która będzie trafiać na przednie koła, oraz ES 500e z napędem na cztery koła DIRECT4 i mocy 343 KM (252 kW)*. Samochód w elektrycznych wariantach wykorzystuje potencjał zmodernizowanej platformy GA-K. Nowa generacja osi eAxle, które integrują jednostkę sterującą napędem z przekładnią, ma lżejszą i bardziej kompaktową konstrukcję, co pozwoliło na lepsze zaplanowanie przestrzeni w kabinie i bagażniku. Akumulator o dużej pojemności umieszczono pod podłogą, co obniża środek ciężkości pojazdu.

NIEZWYKŁA PRZYJEMNOŚĆ PROWADZENIA

Zgodnie z filozofią Lexus Driving Signature inżynierowie dążą, by każdy model w gamie marki prowadzi się pewnie, komfortowo i dawał kierowcy poczucie kontroli nad autem. Dlatego projektując nowego Lexusa ES, skoncentrowano się na zapewnieniu jak największej sztywności podłogi oraz przedniej i tylnej części auta. Pozwoliło to ograniczyć wibracje, przyczynia się do intuicyjnej i bezpośredniej pracy układu kierowniczego, pomaga w płynnym przyspieszaniu oraz podczas zdecydowanego hamowania. Mimo swoich rozmiarów, samochód ma układ jezdny o dynamicznej charakterystyce.
 

Nowy ES został zbudowany w oparciu o przeprojektowaną platformę GA-K Lexusa, która została dostosowana do napędów hybrydowych i elektrycznych. W porównaniu z poprzednikiem długość auta wzrosła o 165 mm, a rozstaw osi o 80 mm. Zwiększono też rozstaw kół przednich i tylnych odpowiednio o 64 mm i 82 mm. Kabina jest przestronniejsza, a dystans między pierwszym a drugim rzędem siedzeń zwiększono do 1102 mm (+77 mm). Wyższa pozycja za kierownicą oraz foteli pasażerów ułatwia wsiadanie i wysiadanie, samochód oferuje więcej przestrzeni nad głowami pasażerów niż poprzednik. Bagażnik będzie miał blisko 500 l pojemności.

NOWY WYMIAR MULTIMEDIÓW

W nowym Lexusie ES 12,3-calowy wirtualny kokpit, debiutujący nowy system multimedialny Lexus Connect, wykorzystujący 14-calowy ekran, oraz aplikacja Lexus Link+ współpracują ze sobą dla jeszcze większej wygody kierowcy. To zupełnie nowe oprogramowanie umożliwi korzystanie m.in. z takich funkcji jak wideorejestrator, cyfrowy kluczyk, aplikacje muzyczne (dostępne w subskrybcji).
 

Na wyświetlaczu przed kierowcą prezentowane jest m.in. działanie systemów bezpieczeństwa oraz mapa z sytemu nawigacji, dzięki czemu kierowca może śledzić trasę bez odrywania wzroku od drogi. Nowa nawigacja w systemie Lexus Connect w elektrycznych odmianach Lexusa ES automatycznie dodaje stacje ładowania do zaplanowanej trasy, monitoruje poziom naładowania akumulatora i aktualizuje informacje o najbliższych punktach ładowania, by nie dopuścić do rozładowania baterii.

LEXUS SAFETY SYSTEM +4

W nowy Lexusie ES debiutuje najnowsza czwarta generacja systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Lexus Safety System + o udoskonalonym działaniu i poszerzonym katalogu potencjalnych zagrożeń, by przybliżyć markę do osiągniecia celu wyeliminowania wypadków drogowych.

W czwartej generacji układu zastosowano ulepszony adaptacyjny tempomat (ACC), który wykorzystuje teraz dane z systemu nawigacji i pomaga zwalniać, gdy samochód zbliża się do ronda czy bramek na autostradzie. Dane z map pozwalają także zoptymalizować poruszanie się w zakrętach oraz dostosować prędkość do panujących warunków.

Częścią pakietu jest też układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), w którym funkcja automatycznego hamowania reaguje w większej liczbie sytuacji drogowych, a PCS jest w stanie wykrywać osoby poruszające się na elektrycznych hulajnogach. W modelu ES po raz pierwszy zastosowana będzie system Driver Monitor, który stale sprawdza, czy osoba prowadząca pojazd jest skoncentrowana na jeździe. Kamera jest w stanie rozpoznać użycie telefonu przez kierowcę czy ziewanie. Jeśli kierowca z powodu zmęczenia lub złego samopoczucia nie zareaguje na ostrzeżenia, uruchomi układ awaryjnego zatrzymania pojazdu, wyhamuje auto w kontrolowany sposób i uruchomi światła awaryjne.

W Lexus Safety System +4 ulepszono także działanie układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS), który zadziała na drogach jednojezdniowych oraz na autostradach. System uruchomi się, gdy auto wykryje zmianę w zachowaniu kierowcy uniemożliwiającą dalsze prowadzenie auta i brak reakcji na alarmy. Wówczas samochód będzie w stanie bezpiecznie zwolnić i się zatrzymać na swoim pasie. Zwolniona zostanie blokada drzwi, a służby zostaną powiadomione poprzez system eCall.

Poszerzono spektrum działania systemu monitorującego martwe pole w lusterkach (BSM). Układ wykrywa teraz także motocyklistów i rowerzystów, co pomoże uniknąć niebezpiecznych sytuacji podczas skrętu w lewo lub prawo.

System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) rozpoznaje większą liczbę obiektów, w tym słupki, bariery ochronne czy wyspy drogowe. ES otrzymał po raz pierwszy asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA).

W nowym Lexusie ES zastosowano także nowe adaptacyjne światła drogowe o wysokiej rozdzielczości, które dostosowują snop światła w osi pionowej i poziomej. W porównaniu z konwencjonalnym układem AHS umożliwia to precyzyjniejsze wyciemnianie obszarów oraz lepsze podświetlanie ważnych obiektów, jak znaki drogowe.

SPECYFIKACJA MODELU

 

Układ napędowy HEV BEV
Wersja

ES 300h

ES 350e

ES 500e

Rodzaj napędu FWD i AWD FWD AWD
Silnik

Rzędowy, 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra

- -
Przekładnia Przekładnia eCVT Przekładnia eAxle Przekładnia eAxle

Moc systemowa (KM/kW)

201/148 224/165 343/252
Długość całkowita (mm, porównanie z obecnym modelem ES) 5 140 (+165)
Szerokość całkowita (mm, porównanie z obecnym modelem ES) 1 920 (+55)
Wysokość całkowita (mm, porównanie z obecnym modelem ES) 1 555 (+110) 1 560 (+115)
Rozstaw osi (mm, porównanie z obecnym modelem) 2 950 (+80)

Wszystkie dane dotyczą prototypu modelu ES i mają charakter wstępny, przed homologacją.

*Ostateczne specyfikacje gamy modelowej na rynek europejski mogą różnić się od przedstawionych na zdjęciach.