Lexus zdobył wyjątkową pozycję na rynku dzięki temu, że równolegle rozwijał największą na świecie gamę hybryd klasy premium oraz wyczynowych modeli z serii F, których pierwszym, legendarnym już przedstawicielem był supersamochód LFA. Od 2005 roku, kiedy zadebiutował hybrydowy RX 400h, Lexus sprzedał do tej pory prawie dwa miliony hybryd. Obecnie marka ma w swojej ofercie dziewięć modeli hybrydowych i elektrycznych na baterie, a zasięg zelektryfikowanych modeli marki obejmuje 90 krajów. Lexus jest znany jako światowy lider zelektryfikowanych napędów na rynku samochodów luksusowych i największy innowator w tej dziedzinie. Pozycja marki to doskonały punkt wyjścia do podejmowania kolejnych wyzwań.
Branża motoryzacyjna znajduje się w przełomowym momencie, zdarzającym się raz na sto lat. Transformacja ta to odpowiedź na bezprecedensowe zmiany w stylach życia oraz systemach wartości ludzi na całym świecie. Motoryzacja ma za zadanie zapewnienie ludziom mobilności przy jednoczesnej redukcji emisji gazów cieplarnianych i wpływu na środowisko do zera – zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Wprowadzając w życie koncepcję Lexus Electrified, marka oprze się na swoich osiągnięciach naukowych i technologicznych, by zrealizować cel bezemisyjnej gospodarki, neutralnej dla środowiska, a jednocześnie zapewnić klientom dostęp do wysokiej jakości samochodów o luksusowym wykonaniu i wyposażeniu, które doskonale się prowadzą.
Lexus Driving Signature
W nowym LF-Z Electrified zastosowano rozwiązania w kwestii właściwości jezdnych, stylistyki i technologii, jakie Lexus zamierza wprowadzić do gamy seryjnych samochodów do 2025 roku. Będzie to nowa, jeszcze doskonalsza odsłona Lexus Driving Signature, w której spotykają się doświadczenia zebrane przy opracowywaniu samochodów wyczynowych oraz nowe możliwości, jakie daje napęd elektryczny. Dzięki temu połączeniu LF-Z zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy i takie odczucia, jakby kierowca i samochód stanowili jedność.
Umożliwiają to zaawansowane technologie oraz specjalnie opracowana platforma dla samochodów elektrycznych. Na przykład optymalne umiejscowienie baterii i silnika elektrycznego oraz zastosowanie napędu na cztery koła DIRECT4 sprawiają, że koncepcyjny LF-Z odstaje od konwencjonalnych samochodów pod względem osiągów i właściwości jezdnych. Samochód otrzymał przy tym zaawansowany system multimedialny, który niedługo trafi do seryjnych modeli Lexusa.
Do 2025 roku Lexus planuje wprowadzić zelektryfikowane wersje do wszystkich swoich modeli. Marka przewiduje, że do tego czasu samochody ze zelektryfikowanym napędem będą stanowiły ponad połowę jej globalnej sprzedaży. Do 2050 roku wszystkie modele mają być neutralne klimatycznie w całym cyklu życia, co dotyczy również produkcji materiałów i części, logistyki oraz utylizacji i recyclingu po zakończeniu użytkowania auta. Podczas doboru materiałów do wykonania każdego auta Lexus będzie brał pod uwagę ich wpływ na środowisko oraz sposób ich produkcji.
W marcu 2024 roku Lexus otworzy nowe centrum technologiczno-biznesowe w Shimoyama, w prefekturze Aichi, które przyspieszy planowanie i opracowywanie nowych samochodów. Nowy ośrodek pozwoli zacieśnić współpracę zespołów zajmujących się planowaniem, projektowaniem i rozwojem nowych generacji samochodów oraz ułatwi otwartą współpracę z partnerami zewnętrznymi. Koncentracja na pracy zespołowej wpłynie na większą atrakcyjność nowych produktów dla klientów, m.in. poprzez rozwinięcie pełnego potencjału koncepcji Lexus Driving Signature.