Szybka nawigacja
SAMOCHODY KONCEPCYJNE

PREMIERA KONCEPCYJNEJ FLAGOWEJ LIMUZYNY LEXUS LS+

Podczas 45. wystawy motoryzacyjnej Tokyo Motor Show 2017 Lexus przedstawił po raz pierwszy w świecie swój koncepcyjny samochód „LS+ Concept”, wyposażony w systemy zautomatyzowanego prowadzenia, a także limitowane edycje modeli RC F i GS F, upamiętniające dziesięciolecie sportowych modeli z rodziny Lexus “F”.

Pragnąc przybliżyć urzeczywistnienie wizji świata bez wypadków drogowych, Lexus konsekwentnie wprowadza zaawansowane technologie oparte na koncepcji Integrated Safety Management 2. Aby umożliwić wszystkim korzystanie z bezpiecznej i efektywnej mobilności, dającej jednocześnie radość z prowadzenia samochodu, Lexus rozwija technologie zautomatyzowanego prowadzenia pojazdów. Wprowadzenie technologii „Urban Teammate”, umożliwiającej zautomatyzowane prowadzenie aut na zwykłych drogach, spodziewane jest w pierwszej połowie 2020 roku.

LS+ CONCEPT


Wyposażony w najnowocześniejsze technologie LS+ Concept prezentuje przyszły wygląd i możliwości flagowego sedana LS. Awangardowa, a jednocześnie wysmakowana stylistyka LS+ Concept oraz technologie zautomatyzowanego prowadzenia, których wprowadzenie planowane jest na rok 2020, wskazują kierunek, w którym zamierza iść Lexus.

Zaawansowana, a jednocześnie wysmakowana stylistyka pokazuje przyszłość flagowego sedana LS


Jako samochód koncepcyjny, zapowiadający przyszły wygląd modelu LS, LS+ Concept odznacza się dystyngowaną stylistyką flagowego modelu, a jednocześnie wskazuje kierunek dalszego rozwoju designu Lexusa w oparciu o filozofię L-finesse 3. Oprócz nowego, imponującego wcielenia charakterystycznego grilla o kształcie klepsydry z zamykaną przesłoną poprawiającą chłodzenie i aerodynamikę, awangardowy charakter Lexusa wyraża się w koncepcyjnym LS+ m.in. przez reflektory wzbogacone o lasery oraz tylne lampy zespolone, a także elektroniczne lusterka boczne.

Najnowsze technologie zautomatyzowanego prowadzenia oparte na sztucznej inteligencji


Lexus realizuje wizję świata, w którym ludzie mogą korzystać z bezpiecznej, efektywnej i nieskrępowanej mobilności, opartej na technologiach zautomatyzowanego prowadzenia. W szczególności prezentowana w koncepcyjnym LS+ technologia „Highway Teammate”, która ma zostać wdrożona w roku 2020, umożliwiać będzie automatyczne prowadzenie od wjazdu na autostradę do jej opuszczenia.

Zawarte w niej mechanizmy rozpoznawania obiektów, oceny sytuacji i sterowania systemami pokładowymi w odpowiedzi na warunki ruchowe już w tej chwili umożliwiają automatyczne włączanie się do ruchu, zmiany pasów ruchu i opuszczenie autostrady, a także utrzymanie pasa ruchu i odpowiednich odległości między pojazdami na drogach szybkiego ruchu.

LS+ Concept może komunikować się z centrum danych w celu aktualizacji oprogramowania systemowego, co umożliwia dodawanie nowych funkcji. Jednocześnie mechanizmy sztucznej inteligencji uczą się z wykorzystaniem systemów big data, obejmujących informacje o drogach i ich otoczeniu, zwiększając możliwości zautomatyzowanego prowadzenia. Pojazd, który może rozwijać się wraz ze swymi użytkownikami, reprezentuje nową erę w dziejach samochodu, z którym właścicieli łączy stosunek emocjonalny.