Szybka nawigacja

SYLWETKA SAMOCHODU: NOWA TOŻSAMOŚĆ LEXUSA

Założeniem projektantów Lexusa LBX, było stworzyć auto, które swoim wyglądem daje poczucie momentalnego przywiązania. Najbardziej wyrazistym elementem nowego crossovera jest jego przód z „przełamanym” grillem. „Dokonaliśmy ewolucji kształtu, który był charakterystyczny dla aut Lexusa w poprzedniej dekadzie. Stworzyliśmy coś kompletnie nowego, a zarazem od razu rozpoznawalnego jako Lexus” – wyjaśnia Koichi Suga, General Manager Lexus Design.

Grill bez obramowania nadaje dynamiczny kształt całej przedniej części nadwozia, a auto sprawia wrażenie dobrze trzymającego się drogi. Atrapa chłodnicy została też zaprojektowana pod kątem jak najlepszych właściwości aerodynamicznych i ułatwia przepływ powietrza wokół auta. Nowy kształt przednich reflektorów będzie kolejnym znakiem rozpoznawczym LBX-a. Kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej obsługiwane są przez ten sam moduł, a charakterystyczny motyw litery „L” został odwrócony i skierowany na zewnątrz.

Z tyłu LBX też prezentuje mocny charakter. Miejsce na tablicę rejestracyjną umieszczono w zderzaku, by móc umieścić na drzwiach bagażnika charakterystyczny dla nowych modeli marki napis LEXUS. Auto ma też wyrazistą listwę świetlną nawiązującą do litery „L” z kierunkowskazami i światłami cofania o bardzo stonowanym wyglądzie.

Nisko zawieszona maska, listwy boczne zlicowane z nadwoziem, wyjątkowy tylny spojler dachowy i precyzyjnie zaprojektowane oświetlenie poprawiają właściwości aerodynamiczne i przyczyniają się do wydajności, stabilności i doskonałego prowadzenia LBX-a.

Lexus LBX będzie dostępny w żywych kolorach, w ofercie będą też lakiery o wysokim połysku nakładane technologią soniczną. W wersjach Emotion i Cool można zastosować dwukolorowe malowanie nadwozia, w którym dowolny lakier łączy się z kontrastującym czarnym dachem.

WNĘTRZE: PROSTOTA, ELEGANCJA, RĘKODZIEŁO I NAJWYŻSZA JAKOŚĆ

Projektując wnętrze Lexusa LBX stworzono prostą i elegancką kabinę, która daje poczucie przebywania w aucie z wyższego segmentu. Kluczowe do osiągnięcia tego było zapewnienie dobrej widoczności i dużej przestrzeni, stworzenie wyrazistej konsoli środkowej oraz zastosowanie łatwych w obsłudze urządzeń pokładowych. LBX został tak zaprojektowany, by kierowca ze swojego fotela miał doskonałą widoczność. Kontury maski oraz kształt i umiejscowienie słupków A zmniejszają tzw. „martwe punkty”, i ułatwiają precyzyjne prowadzenie auta.

Przywiązanie do najwyższej jakości widać w doborze materiałów wykończenia wnętrza. Samochód dostępny jest z tapicerką ze skóry półanilinowej, a opcjonalnie może mieć też wegańskie wnętrze, w którym wykorzystano skórę syntetyczną nie tylko na fotelach, ale też na boczkach drzwi, kierownicy i dźwigni zmiany biegów. LBX może mieć też wstawki Tsuyusami, stworzone z wykorzystaniem nowej techniki nakładania wielu cieniutkich warstw, aby uzyskać wysoce teksturowany wygląd dodający głębi. W samochodzie dostępne jest też oświetlenie wnętrza, podkreślające różne elementy kabiny, które dostępne jest w 50 kolorach uszeregowanych tematycznie.

Kokpit kierowcy został opracowany zgodnie z założeniami koncepcji Tazuna, która po raz pierwszy została wykorzystana przy projektowaniu wnętrza Lexusa NX. Najważniejsze przełączniki, przyciski oraz ekrany rozmieszczono tak, by nic nie rozpraszało uwagi kierowcy od drogi, a obsługa wszystkich funkcji była szybka, intuicyjna i wymagała tylko minimalnego ruchu ręką lub głową. W tym celu precyzyjnie dobrano kąt kierownicy, by auto przez cały czas dawało poczucie kontroli w trakcie prowadzenia.

Deska rozdzielcza cechuje się czystym i prostym designem, jej boczne części zostały zaprojektowane spójnie z boczkami drzwi. Obniżono punkt biodrowy, by kierowca lepiej czuł, co się dzieje z autem oraz miał więcej miejsca na kolana. Pasażerowie tylnych foteli mają lepszą widoczność, bo ich siedziska umieszczono wyżej niż te w przednim rzędzie.

W wersji z napędem na przód bagażnik ma 332 litry pojemności – to przestrzeń, w której zmieszczą się dwie 75-litrowe walizki pod składaną pokrywą.