-
-
Prezentujemy światu odświeżoną wersję jednego z najbardziej spektakularnych samochodów w historii. Przygotuj się na jeszcze bogatsze wyposażenie i więcej wrażeń z jazdy niesamowitym Lexusem LC.
Udoskonalony układ jezdny
Zarówno Lexus LC, jak i LC Convertible z roku modelowego 2024 mogą poszczycić się ulepszonym układem jezdnym. System został zaprojektowany zgodnie z koncepcją Lexus Driving Signature. Zapewnia prowadzącemu pewność i komfort za kierownicą oraz sprawia, że jazda jest prawdziwą przyjemnością.
Japońscy inżynierowie wprowadzili szereg ulepszeń w układzie zawieszenia, dzięki którym auto prowadzi się precyzyjniej i jeszcze lepiej trzyma się drogi. Dokonano także zmian w układzie hamulcowym. Zmodyfikowano ustawienia systemu tak, by dawał on jeszcze bardziej naturalne odczucia podczas hamowania. 10-biegowa skrzynia automatyczna w trybie SPORT S i SPORT S+ ma teraz jeszcze więcej dynamicznego charakteru. Tryb SPORT S+ tworzy wrażenie jazdy samochodem wyposażonym w skrzynię manualną, odpowiednio dobierając biegi podczas przyspieszania lub zwalniania.
Większe bezpieczeństwo
Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + w LC z roku modelowego 2024 został rozbudowany o nowe funkcje, które pomagają uniknąć kolizji w większej liczbie sytuacji i lepiej wspomagają kierowcę.
Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) zyskał funkcję rozpoznawania rowerzystów w dzień. Dodano asystenta skrętu na skrzyżowaniu, a układ wspomagania kierowania dokonuje delikatnych korekt jazdy, by uniemożliwić zjechanie ze swojego pasa ruchu. System rozpoznawania znaków współpracuje z aktywnym tempomatem (DRCC) i jest w stanie dostosować prędkość auta do ograniczeń szybkości na znakach. Nowym elementem DRCC jest układ dostosowujący tempo jazdy podczas pokonywania zakrętów.
-
LEXUS SAFETY SYSTEM +
Innowacyjne technologie, takie jak Lexus Safety System + z pionierskim systemem ochrony przedkolizyjnej, czynią z najnowszego Lexusa LC prawdziwego lidera bezpieczeństwa w tej klasie pojazdów. Asystent skrętu na skrzyżowaniu wykrywa pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka i pieszych przechodzących przez jezdnię. Bezpieczeństwo jazdy podnoszą takie systemy jak asystent utrzymania na pasie ruchu (LKA), automatyczne światła drogowe (AHB) czy asystent rozpoznawania znaków drogowych (RSA).
-
SYSTEM OCHRONY PRZEDKOLIZYJNEJ Z AKTYWNYM WSPOMAGANIEM KIEROWANIA
Możliwości systemu ochrony przedkolizyjnej, dotychczas wykrywającego pojazdy (w tym rowery) i pieszych w świetle dziennym, uzupełniono o wykrywanie pieszych nocą. Jeśli system uzna, że prawdopodobieństwo kolizji jest wysokie, automatycznie aktywuje hamulce, aby pomóc w jej uniknięciu lub ograniczyć szkody. Gdy pojazd, pieszy lub rowerzysta znajdzie się na torze jazdy lub bardzo blisko niego, aktywne wspomaganie kierowania pomoże kierowcy utrzymać stabilność pojazdu i zapobiegnie niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu.
-
DYNAMICZNY TEMPOMAT RADAROWY / REDUKCJA PRĘDKOŚCI NA ZAKRĘTACH
Dynamiczny tempomat radarowy zapewnia utrzymywanie przez Lexusa LC odpowiedniej odległości od poprzedzającego pojazdu. Jeśli pojazd z przodu się zatrzyma, system zatrzyma również Lexusa LC. Gdy poprzedzający pojazd z powrotem ruszy, LC także podejmie dalszą jazdę. System ten odciąża kierowcę w sytuacjach wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania. Z kolei funkcja redukcji prędkości na zakrętach automatycznie zmniejsza prędkość, gdy jest ona zbyt wysoka do bezpiecznego pokonania łuku, po którym porusza się pojazd.
Rewelacyjne multimedia
W multimediach LC z roku modelowego 2024 najbardziej zauważalną zmianą jest nowy, większy ekran systemu multimedialnego Lexus Link Pro. Wyświetlacz jest teraz bardziej intuicyjny w obsłudze, ma większą liczbę funkcji i działa szybciej. Nowy, 12,3-calowy, dotykowy ekran HD pojawił się w miejsce mniejszego wyświetlacza obsługiwanego przy pomocy touchpada. Aby ułatwić obsługę multimediów, nowy ekran został przysunięty o 86 mm bliżej kierowcy.
Model LC będzie też wyposażony w asystenta głosowego Lexus Concierge, który może być wywoływany komendą „Hej Lexus”. System reaguje na naturalną mowę ludzką. Oparta na chmurze nawigacja przekazuje na bieżąco informacje o drodze, a w razie przerwania łączności internetowej będzie dalej pokazywać trasę, korzystając z wcześniej pobranych danych. System multimedialny może zachować ustawienia trzech użytkowników, w tym ich preferencje dotyczące pracy nawigacji, systemu audio, pozycji za kierownicą oraz pracy asystentów bezpieczeństwa.
W związku z zastosowaniem ekranu dotykowego oraz rezygnacją z touchpada przearanżowano układ przycisków na konsoli środkowej. Obok skrzyni biegów umieszczono aluminiowe pokrętło systemu audio, które jest łatwo dostępne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. W schowku w konsoli środkowej znajdują się gniazda USB-A, USB-C oraz 12V
W samochodzie zastosowano też ulepszone nagłośnienie Mark Levison Surround Sound System. 13-głośnikowy układ ma jakość dźwięku porównywalną z zestawem kina domowego.
Odmienione wnętrze
Oba modele coupé Lexusa zyskały dwie nowe kolorystyki wnętrza. Elegancka Blue&White ma niebieskie elementy kierownicy, lewarka zmiany biegów, boczków drzwi oraz progów. Dark Rose to wariant o sportowym charakterze, w którym czerń kontrastuje z intensywną, czerwoną barwą obicia siedzeń, konsoli środkowej, deski rozdzielczej i boczków drzwi. Deska rozdzielcza od strony pasażera ma teraz takie samo wykończenie, jak konsola środkowa. Pojawiły się też nowe pokrycia siedzeń, a nakładki progowe w wybranych wersjach wykonano z włókna węglowego.
Wnętrze samochodu w specyfikacji ULTIMATE EDITION ma kolor Kachi-Blue, co stanowi nawiązanie do barw legendarnych japońskich wojowników. Zbroje samurajów były właśnie w kolorze niebiesko-czarnym, zwanym kaichi-iro czyli zwycięstwo.
Nowa kolorystyka
Do palety kolorów dostępnych w modelach LC i LC Convertible dołączyły dwa nowe lakiery, które idealnie podkreślają najlepsze cechy obu wersji nadwoziowych - Heat Blue oraz Sonic Copper znany z modeli RX oraz RZ. Samochody oferowane są także z trzema rodzajami felg aluminiowych. To 21-calowe obręcze kół w czarnym, metalicznym kolorze, 21-calowe z wykończeniem maszynowym 3D oraz 21-calowe w kontrastujących kolorach czarnego matu oraz błyszczącego chromu.
Zmodyfikowano także kształt obudowy lusterek, dzięki czemu mają one jeszcze lepsze właściwości aerodynamiczne i generują mniej szumów. Dodatkowo, wszystkie wersje Lexusa LC mają w obudowach lusterek zamontowane kamery systemu monitorującego obraz wokół samochodu.
Wersję ULTIMATE EDITION wyróżnia legendarna kolorystyka - matowy lakier Hakugin White, który przywodzi na myśl LFA i inne kultowe modele samochodów sportowych. Odcień ten doskonale kontrastuje z czernią detali, tworząc przyciągającą uwagę, wyrazistą sylwetkę.
Bogatsze wyposażenie
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O JEŹDZIE PRÓBNEJ
CO DAJE JAZDA PRÓBNA?
Daj się porwać marce Lexus, umawiając się na jazdę próbną. Wybierz pojazd, miejsce i czas jazdy.
GALERIA LEXUSA LC
Poznaj luksus, wyrafinowanie i styl Lexusa LC.