- Wokół premiery nowego LBX Lexus organizuje w Europie cykl czterech krótkich wydarzeń, które — podobnie jak ten samochód — wniosą wyjątkowość do codzienności
- W dniach 19 i 20 lipca nowy LBX zagościł w Mediolanie, w autolavaggio (myjni samochodowej) zaprojektowanej jako uspokajająca przestrzeń medytacji
- Eksploracyjne instalacje ożywiły design i rękodzieło Takumi definiujące nowego LBX
- Lexus LBX, którego rynkową premierę zaplanowano na początek 2024 roku, jest przełomowym kompaktowym crossoverem klasy premium o bezkompromisowej jakości
Lexus zorganizował pierwsze z czterech wydarzeń w mieście uznawanym za światową stolicę mody i kojarzącym się jednoznacznie z luksusowym stylem życia.
Na dziedzińcu w centrum Mediolanu tradycyjna autolavaggio (myjnia samochodowa) przeniosła gości do ulokowanej za nią przestrzeni nawiązującej do Lexusa LBX. Jednak ta „myjnia” była przeznaczona tylko dla ludzi — nie dla ich samochodów. W duchu gościnności Omotenashi — która jest jedną z fundamentalnych wartości marki Lexus — wydarzenie przyniosło odwiedzającym chwilę wytchnienia od dusznego, miejskiego upału. Specjalnie zbudowane instalacje artystyczne pozwoliły na eksplorację wrażeń odprężenia i uważności. Zaprojektowano je tak, by były odbiciem kolejnych relaksujących etapów pracy myjni, a jednocześnie oddawały charakter nowego LBX i emocji, jakie wywołuje.
W pierwszej „zanurzonej” przestrzeni goście mogli odprężyć się, wędrując pod szeregiem konstrukcji, otoczeni poruszającą się wodą. Chłodne kolory i kształty układały się w kaskadę na nawierzchni dziedzińca, nawiązując do kojącego oddziaływania myjni.
Kolejną przestrzenią, która sprzyjała odpoczynkowi, był „zapachowy” ogród zen, nawiązujący do japońskiego dziedzictwa Lexusa. Tutaj, przebywając w naturalnym otoczeniu bujnego listowia i korzystając z chłodzących ręczników, goście mogli odnaleźć idealne warunki do chwili medytacji i przerwy w codziennej miejskiej bieganinie.
Dopełnieniem tej uczty dla zmysłów było kilka łyków wody z lodem i owocami lub ziołami albo klasycznej włoskiej kawy w saloniku Lexusa, a także możliwość bezpośredniego zapoznania się z Lexusem LBX, eksponowanym na dynamicznym, falującym tle.
Tommaso Grassi, dyrektor Lexus Europe ds. doświadczenia klienta i komunikacji, komentuje: „Nasze wielozmysłowe instalacje w Mediolanie pozwalają poczuć ducha Lexusa LBX w ludzkim wymiarze i doskonale ilustrują wyjątkowość, jaką ten samochód wniesie do każdego dnia. Postanowiliśmy zorganizować to wydarzenie w szczycie włoskiego lata, aby poprzez wrażenia chłodu w upalne dni nawiązać do uspokajającego oddziaływania jazdy Lexusem LBX. LBX wyznacza ważny etap rozwoju naszej marki jako nowy, najmniejszy SUV w gamie modelowej. Dzięki niemu jeszcze więcej kierowców w Europie zyska dostęp do wyjątkowych wrażeń, jakich dostarczyć mogą tylko samochody Lexus”.
Wydarzenie było dostępne dla szerokiej publiczności w Palazzo Bovara, Corso Venezia 51, w dniach 19 i 20 lipca, a wcześniej, 18 lipca, odbył się zamknięty pokaz dla mediów i specjalnie zaproszonych gości.
Cykl wydarzeń poświęconych Lexusowi LBX będzie kontynuowany w Europie w drugiej połowie 2023 roku, zatem przed nami kolejne wyjątkowe dni.