W systemie ochrony przedkolizyjnej (PCS) stosowany jest teraz zarówno radar, jak i kamera, co pozwala uzyskać szersze pole detekcji i rozpoznawać więcej typów zagrożeń. Na przykład podczas skrętu na skrzyżowaniu, system wykrywa ryzyko kolizji, zarówno z pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka, jak i z pieszymi przechodzącymi przez ulicę. Czas reakcji jest krótszy, a nowy układ awaryjnego wspomagania układu kierowniczego (ESA) wspiera działania kierowcy, by stabilnie utrzymać pojazd na pasie podczas nagłego omijania przeszkody.
PCS może wykryć nagłe przyspieszenia podczas jazdy z niską prędkością i zapobiec potencjalnemu niebezpieczeństwu. Systemy monitorowania martwego pola (BSM) i ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z tyłu z kierunku poprzecznego (RCTA) z funkcją automatycznego hamowania pomagają w bezpiecznym wyprzedzaniu i manewrowaniu. Natomiast system ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z przodu z kierunku poprzecznego (FCTA) ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z boku na skrzyżowaniach ze słabą widocznością. Jest to funkcja opcjonalna rozbudowanego pakietu bezpieczeństwa. Monitorowanie martwego pola jest też wykorzystywane przez system bezpiecznego wysiadania (SEA), który wchodzi w skład elektronicznej blokady drzwi e-Latch. Zapobiega ona otwarciu drzwi w sytuacji, gdy z tyłu nadjeżdża inny pojazd.