Szybka nawigacja
RX 500h F Sport Performance

PIERWSZA TAKA HYBRYDA LEXUSA

  • PRZEŁOMOWA TECHNOLOGIA

    RX 500h F SPORT PERFORMANCE to prawdziwy przełom w gamie Lexusa. To pierwszy w historii marki samochód, który wykorzystuje benzynowy silnik o pojemności 2,4 l z turbodoładowaniem, automatyczną skrzynię o sześciu przełożeniach, zintegrowany przedni silnik elektryczny i jednostkę PCU, a także kompaktowy tylny silnik elektryczny o mocy 80 kW wykorzystujący układ e-Axle. Lexus RX 500h F SPORT PERFORMANCE ma aż 371 KM/273 kW mocy i 550 Nm momentu obrotowego, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,2 sekundy.

  • Przedni silnik elektryczny został zamontowany między silnikiem benzynowym, a skrzynią biegów, co ułatwia przekazywanie mocy i umożliwia jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym. Komputer automatycznie przełącza pracę napędu między trybem wyłącznie elektrycznym, a hybrydowym w zależności od sytuacji na drodze, gwarantując dobre osiągi przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Moc dostarczana jest na cztery koła bez zbędnego opóźnienia.

  • W nowym Lexusie RX 500h F SPORT PERFORMANCE za kontrolę przenoszenia mocy na cztery koła odpowiada system DIRECT4. W tym inteligentnym układzie napędu na cztery koła dwa silniki elektryczne oraz dwa falowniki (przedni i tylny) cały czas rozdzielają moc i moment obrotowy między przednią, a tylną osią, dostosowując się do sytuacji na drodze. Działanie systemu jest precyzyjniejsze, niż w przypadku jakiegokolwiek układu mechanicznego. Dzięki DIRECT4 kierowca ma lepsze wyczucie pracy układu jezdnego i układu kierowniczego, poprawiono także właściwości jezdne i zachowanie auta przy wyższych prędkościach. Co ważne dla RX 500h F SPORT PERFORMANCE, system zwiększa również komfort jazdy poprzez odpowiednie dozowanie mocy. W wersji F SPORT, ze względu na wysokie osiągi, Lexus zastosował zaciski z przeciwstawnymi tłoczkami przedniej osi oraz układ skrętnych tylnych kół Dynamic Rear Steering. Dzięki temu zaawansowanemu technicznie rozwiązaniu możliwe jest osiągnięcie jeszcze większej precyzji w prowadzeniu samochodu: doskonałej zwrotności, mniejszego promienia zawracania, niezwykłej łatwości manewrowania na parkingu oraz większej stabilności w zakrętach przy wyższych prędkościach.

 

TURBODOŁADOWANA HYBRYDA

Imponujące przyspieszenie

Od 0 do 100 km/h w 6,2 s

Przełomowy napęd DIRECT4

Inteligentne rozłożenie mocy na 4 koła

Automatyczna skrzynia biegów

6 przełożeń dla większej kontroli

POZNAJ RX 500h W RUCHU


FAQ

Jest to samochód, który wykorzystuje benzynowy silnik o pojemności 2,4 l z turbodoładowaniem, obejmującym silnik spalinowy o pojemności 2,4 litra oraz 6-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Techniczne podstawy tego napędu są takie same jak w naszych samoładujących się pojazdach hybrydowych. Napęd turbohybrydowy również składa się z dwóch silników: silnika elektrycznego, zasilanego z akumulatora, oraz benzynowego silnika spalinowego. Łączy więc zalety ich obu.

Tak. Hybryda o wysokich osiągach oferuje te same korzyści, co nasze pozostałe samoładujące pojazdy zelektryfikowane, które uzupełniają zapas energii podczas jazdy.

Szczegóły takiego porównania zależą od modelu. W przypadku Lexusa RX różnica jest w mocy.
 

Samoładujący napęd hybrydowy RX350h płynnie koordynuje napęd z 2,5-litrowego silnika benzynowego i silnika elektrycznego (lub silników elektrycznych). Taki napęd rozwija moc 250 KM lub 184 kW i rozpędza samochód od 0 do 100 km/h w ciągu 7,9 sekundy.
 

RX 500H o wysokich osiągach ma jeszcze większą moc i może dać jeszcze więcej radości z jazdy. Jego napęd hybrydowy o całkowicie nowej architekturze obejmuje turbodoładowany silnik o pojemności 2,4 litra i 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Całość osiąga moc 371 KM lub 273 kW i fantastyczne przyspieszenie: 6,2 sekundy do setki.

Nie, samoładujące napędy hybrydowe Lexusa nie potrzebują ładowania z zewnętrznego źródła. Akumulator uzupełnia zapasy energii podczas jazdy i korzystania z funkcji ECB-R, czyli elektronicznie sterowanego hamowania regeneracyjnego.

Nie, samoładujące napędy hybrydowe Lexusa nie potrzebują ładowania z zewnętrznego źródła. Akumulator uzupełnia zapasy energii podczas jazdy i korzystania z funkcji ECB-R, czyli elektronicznie sterowanego hamowania regeneracyjnego.